logosr

updated 4:11 PM, Oct 19, 2023 Europe/Bratislava

Sereďmaratón 2006

  • Published in Cestná cyklistika
ImagePre túto sezónu som si stanovil že zvládnem trojo akcií a v rámci toho, sa prispôsobím s tým minimom času čo mám, na trénovanie. Mali to byť Schwechater maratón, Dolomity a moja akcia. Vlastne na cestu pre hobbíkov toho tuná ani moc nie je. O to bolo väčšie prekvapenie, keď sa mi z rôznych zdrojov začali presakovať informácie o novom cestnom maratóne. Navyše po zložitom pôrode projektu sportreport ktorý sme dotiahli aspoň do pozerateľnej fázy komusi z partie skrslo, že by sme si ako skupina ľudí čo sa poznáme a stretávame, mohli dať vyrobiť dresy. Tak sa počas dlhej zimy rozbehol rituál s návrhom dizajnu dresu, zohnal sa výrobca a práve na začiatok mája bola dohodnutá dodávka dresov. Po dohode na nich dominuje adresa nášho portálu kde sa o nás najskôr dozviete, aj keď to nie je len čisto náš web, ale ťažko by sme našli jednoduchšie a výstižnejšie spojivko pre partiu pezinčanov, modranov, bratislavčanov či ľudí od IT fachu. A na druhú stranu aspoň trocha spopularizujeme druhú polovičku kolegovcov autorov ktorí spolu s nami tvoria obsah sportreportu. Takže karty boli rozdané tak, že vlastne s novými dresmi sme na Sereďmaratón jednoducho museli ísť.

ImageNavyše Sereď je blízko a tak nebol problém sa dohodnúť s Mirom Pilkom, že ma tam zoberie autom. Keď sme prišli na miesto štartu úž tam bola väčšina z takmer 200 štartujúcich. Veru v domácom revíri som na maratóne už dávno neštartoval tak ma obchádzala mierna nervozita. Tú som likvidoval kartelovou dohodou že sa v tých dresoch počkáme a zvezieme spolu. Tak na desiatu hodinu som už bol vychystaný na štart. Čakalo ma asi 100km pretek ktorý bol nízkorozpočtovo organizovaný a teda som sa prichystal aj na variantu úplne vlastných zdrojov. Navyše sa akcia konala aj ako ďalšie kolo Masters ligy teda čakal som závodné tempo. Trasu som viacmenej poznal z iných akcií a vedel som, že na rozdiel od propozícií je doslovne posiata hupáčikmi a že asi tretina sa ide po rovine a dúfam že sa tam poveziem v balíku. V týchto pochodoch som vlastne začal vnímať prvý preklep organizátorov ktorý namiesto presného času začali dačo odriekať čo sa mi postupne rozjasnilo ako čítanie mien štartujúcich. Celkom som nepochopil význam tejto činnosti ale výsledkom bol 20minútový sklz za oficiálnym štartom. Niekto z našej partie pri tom asi nevzdržal a testoval pevnosť dresu alebo si čistil ním reťaz, neviem, vyzeralo to aj tak aj tak, ďaľši vyjednával fakt aby nemusel mať prilbu, zopár sa ich šlo napájať jonťákom. Však sa nakoniec nič nedialo lebo prvý úsek sa mal ísť pokope.

ImagePo týchto tanečkoch bolo odštartované a Sereďou sme sa začali presúvať smerom na Hlohovec. No presúvať, ten hromadný presum sa šiel veeeľmi svižným tempom ktorý som ale schvaľoval lebo aj tak vznikali kolízie. Pauza na štarte spôsobila nečakane vysoký výskyt postávajúcich cyklistov pri okraji cesty ktorí si uľavovali. Vietor sa nám za mestom oprel do chrbáta a tak sme zrýchleným presunom pokračovali ďalej. V Hlohovci sme ani nespomalili a za ním plynule – aspoň zo zadného pohľadu sme prešli na ostrý štart. Výbeh na Jašter sa mi zdal akýsi dlhý a cítil som sa tuhý. Našťastie skončil v pravú chvíľu keď ma to už prestávalo baviť. Nasledoval tiahlejší zjazdík kde som zvesil nohy a čakal na partiu. V Dolnom Trhovišti sme si vytvorili skupinku a v členitom teréne sme začali pomaličky doháňať jednotlivcov ktorých Jašter dostal. Nešlo sa mi zle ale akosi ztuha, nenadarmo jazda v inom tempe. Cestou do Horných Otrokovíc sa to postupne zlepšovalo. Tam na konci dediny začala ďalšia séria hupiek a to hneď riadnou. Povzbudilo ma, že v rámci partie netratím. Hupáky striedali jeden druhý a smerom na Šalgovce som mal mikrokrízu, ktorá ale na ďalšom stúpaní sa preklopila do úplne pohodvého až príjemného stavu ktorý trval až do Radošinej.

ImageAko sme sa pripojili na hlavnú cestu začalo vyjednávanie. Či sa na Havran vyvezieme a počkáme sa v bufete. Slovo dalo slovo a ja vysoko takticky som si nahodil svoje tempíčko tesne nad anaerobný prah a zdolával nie príliš strmé stúpanie. Len som si kontroloval aby posledný náš dres z balíka mi nezmizol z očí. Ten mi zmizol až na samotnom vrchole kde predsa len tých 150m sa stočilo do zákruty. Do zákruty na konci ktorej mal byť bufet ale nebol. A neboli ani parťáci. Že nedoplním zásoby mi až tak nevadilo, ale že nikoho nevidím ma zamrzelo. Ešte som sa pokúsil krútiť v zjazde čo sa dá, ale ostré zákruty toho veľa nedovolili. Pri vchádzaní do Banky som zbadal niekoho ale to nebol parťák. Aspoň dakto... Akurát že pri hlavnej križovatke smerom na Pieštany sa vyrojilo niekoľko áut a musel som počkať. Nasledovalo naháňanie oneskorenca aby som ten rovný úsek v protivetre nemusel ťahať sám. Nakoniec som ho aj dohnal ale stálo ma to kopec síl. Na prvej dlhšej rovinke sme zbadali našu vytúženú skupinu asi 200m red nami ale to som už tušil že je asi neskoro. Pokúšal som sa striedať ale naháňačka ma stála kopec síl a aj nový parťák bol na tom podobne. Tak sa vzdialenosť medzi nami a skupinou mierne naťahovala. Nakoniec nás zozadu dorazil ešte jeden veterák a aspoň v takomto zložení sme sa dostali do Hlohovca.

Tam som na kruháči akoby stratil motiváciu a prestalo sa mi chcieť makať. Odskočil som z trojky smerom dozadu a rezignovane som krútil pomalé tempo na Šianec. Ešte som videl našu skupinku ako v zákrute pomaly stúpa ale to mi už bolo jasné že to boli aspoň 2 minúty a že si do cieľa prídem sólo. Už som aj začal cítiť únavu z kilometrov tak som tento posledný úsek prešiel rekre tempom do Serede. Tam som už prišiel do cieľa a tešil sa na obligátne pivo.

ImageResumé: Pôvodne som chcel zjazdiť organizáciu, ale keď píšem túto reportku mám za sebou aj Schwechater maratón a je mi smutno. Je mi smutno, že na Slovensku je tak málo akcií, tak málo cyklistov a najmä tak málo peňazí. Veď so štartovným 100sk resp 150 je to rozpočet na 20tis. a s tým sa nedá moc vyskakovať. Ale späť k hodnoteniu. Organizátori vybrali na lokálne pomery výbornú trať. Doslova vyžmýkali z kraja čo sa dá a s prihliadnutím na to, že je prakticky nemožné prechádzať väčšími mestami bez obmedzení by som sám nedokázal dačo vylepšiť. Bolo vidno že akciu takéhoto rozsahu robia po prvý krát. Upozornil by som na dodržanie termínu štartu, na to aby bufet bol pre všetkých pretekárov, lebo najmä tí vzadu to potrebujú najviac a čo sa týka značenia trase som si všimol chyby len v Piešťanoch – Banke na tej rušnej križovatke a na kruhovom objazdde v Hlohovci cestou späť kde chýbal človek. Inak všetko v poriadku. Možno môj osobný názor je, že do ďalšieho ročníka treba na toto prihliadnuť, najmä na bufet a neváhal by som zvýšiť štartovné hoci aj o stovku prípadne aj troška viac a ponúknuť za to robustnejšie zázemie. Aj keď určite je to aj o počte ľudí čo pomáhajú a tých je vždy málo. V každom prípade v tej biede, čo sa týka cestnej cyklistiky na Slovensku, je to nasledovania hodný príklad a dúfam, že nielenže bude ďalší ročník, ale že sa pridajú aj iné regióny a spravia podobné preteky.

Add comment

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Dreiländergiro 2023

Cestná cyklistika 25-06-2023

Priatelia, podľa článku 69 mediálneho zákona vás musím dopredu upozorniť, že táto reportka nie je vhodná pre maloletých a citlivé povahy. Nebojte sa, nikoho som nezahlušil ani neprežil žiadnu div...

X-bionic Jasná 2023 a späť

Cestná cyklistika 17-06-2023

Jasná po ročnej prestávke Časy, kedy som pociťoval nervozitu pred štartom tejto slovenskej cykloturistickej kultovky sú už dávno za mnou. Pre niekoho výzva, pre niekoho príležitosť si zajazdiť s kama...

Leitha.Berg Radmarathon 2023

Cestná cyklistika 28-05-2023

Dnes to od rána vyzeralo na krásny letný deň. Už na štarte bolo horúcich 7 stupňov, na lícach ma sem-tam pošteklili osamelé snehové vločky, ale nočnú 20 centimetrovú nádielku stihli cestári odpratať a...

Optimálna zostava na cestný bicykel pre …

Športovec používa HW SW 31-07-2023

Pôvodne tento článok mal byť recenziou modelu Garmin Edge 840. Avšak som si uvedomil, že skutočný a zásadný zmysel moderného trénovania na bicykli nestojí na jednom zariadení. Tak popri odhalení ...

Garmin ClimbPro 2 darček pre vrchárov

Športovec používa HW SW 13-04-2023

Spolu s uvedením modelov Garmin Edge 840 a Garmin Edge 540 na trh, prišla zároveň aj nová verzia obľúbenej funkcie ClimbPro. Zatiaľ je len na týchto prístrojoch, ale čoskoro sa rozrasti...

Nová vlajková loď cyklopočítačov Garmin …

Športovec používa HW SW 17-03-2023

Koncom jari 2022 bol uvedený na trh najvyšší model Garmin Edge 1040. Oproti predchodcom bol v každej oblasti prepracovaný a ako nový majiteľ som vyskúšal, či sa z tohto modelu stala nová vlajková loď...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.  

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

  Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...

next
prev

Banner new