Karpaťák 2005
- Napísal: Robert Juhás
- Published in Cestná cyklistika
Ráno som sa zobudil celkom v pohode. Čakal som všetko možné, že aj chodiť nebudem a po schodoch budem vzdialene pripomínať pohyby bicyklovanie. A nič. Akurát som zistil, že mi predné koleso cez noc spľaslo. Zistil som, že jeden zo starších defektov sa zle zalepil. Ono je to dosť ťažké zlepiť defekt niekde pri zvare. Stále je tam možnosť, že to popri zvare nebude dobre priliehať. Opravil som defekt a naraňajkoval sa. Dva-tri rožky, trošku šunky, čaj. Hádam sa ešte po ceste voľakde najem.
Vyrazil som z Teplíc krátko pred 10 hodinou s úmyslom nájsť benzín pumpu, kde by som dotlakoval koleso na prijateľných 7 atmosfér. Navštívil som cestou snáď 7 benzínových púmp a nikde nenašiel kompresor alebo aspoň prenosnú pumpu. Až na konci Trenčína sa konečne podarilo nájsť niečo funkčné. Odtiaľ to už do Nového Mesta nad Váhom netrvalo dlho. Počasie vychádza na jednotku.
V Novom Meste nad Váhom odbočujem doprava na Starú Turú. Lenže odtiaľ na Javorinu neviem ako ďalej. Mapku síce mám ale žiadna cesta na nej na Veľkú Javorinu nevedie. Riadim sa teda intuíciou, ktorá ma nesie hore. Že nejdem dobre, ma presvedčila končiaca sa asfaltka. Opýtal som sa teda nižšie babky, kade sa dostanem na Veľkú Javorinu. Ukazovala mi žltú turistickú neďaleko ale hneď som jej povedal, že s takýmto bikom do lesa teda nepôjdem. Na to mi ukázala inú cestu a po nej som sa vydal.
Tentokrát som už išiel naozaj dobre. Asfalt bol hrozný ale nejako sa hore dalo. Po nekonečných zákrutách som konečne zahliadol známy dres z Dolomitov, ktorý mám určite celkom náhodou aj ja. :-). Bol to Dušan a trápil sa ako kôň smerom hore. Vraj zablúdil. No tak to je dnes asi jediný. :-) Ešte som ho pred zosadnutím odfotil a ťahal ďalej. O hodný kus vyššie som dobehol ďalšieho. Že to bude práve Rasťo, to som teda nečakal. :-) Dobre som mu ponadával, aký mastný kopec teda zaradil do Karpaťáka a nech sa pekne povarí vo vlastnom svedomí a pokračoval ďalej v tempe.
O kúsok vyššie už bola Holubyho chata. To ma ešte Ivo poslal na vysielač už len pre ten pocit, že som bol na Javorine. No dobre, vyštveral som sa až hore, a sfičal nazad dole k chate. Tam som stretol väčšinu známych z minulých ročníkov Karpaťáku a plus aj Ivana Š. či dokonca Paľa V. hen z Trnavy, čo sme nedávno pred týždňom mastili Horala 2005. Či Horal mastil nás alebo dokonca nás odmasťoval?
V bufete nás obsluhoval nasratý krčmár. Asi ho nepredstaviteľne sralo, že tu obsmŕda more žiletkárov a vyžerú mu všetky polievky, ktoré mal nachystané pre bohviekoho. Aspoň krčmárka sa tvárila v norme. Ja som si dal fazuľovú so zemiakmi a chlebom. Dobre mi padla aj keď s tým pocitom nasraného krčmára sa u mňa veľké zážitky nekonali.
Mišo vyzvedal, koľko km, som od Dolomitov natočil. Tak som mu teda povedal. Konečne sme fičali dole. Išiel som opatrne. Zvlášť s ohľadom na defekty z predošlých dní a povrch cesty. Nižšie som zastavil pri Mariánovi, ktorý horúčkovo opravoval defekt. Akurát teraz a nasraný, že teraz musia všetci čakať na neho. :-) Aj jeho rezervná duša bola zlá. Ešte nepoužitá. Šmejd in Šit. Takže som mu dal svoju rezervnú, ktorú som kúpil včera v Brezne. Bola našťastie dobrá a mohli sme pokračovať ďalej. V kratučkom stúpaní na Cetunu som sa porozprával so Svenom ktorý bol tiež na Trnava-Rysy 2005 o ceste z Tatier sem. Ako sa mi išlo a tak. Opýtal som sa ho, prečo neprišiel Ivo. Vraj sa naložil do piva a tým to haslo. :-)
Na konci zjazdu v Bzinciach pod Javorinou sme čakali pre zmenu na Iva. Aj on dostal defekt. Som prekvapený, že na týchto príšerných cestách sme chytili "len" dva defekty. Tá asfalka od Cetuny do Bziniec vyzerala, akoby ju sto rokov nikto zo Slovenskej Správy Ciest nevidel. Tobôž opravil. A ten kto sa o to doteraz zjavne pokúsil, to opravoval asi kelňou alebo príborom. Jednoducho povedané, v týchto miestach som bol so žiletkou prvý krát a hneď aj naposledy.
Z Bziniec znovu do Starej Turej a tam doľava na Čachtice cez Višňové. Skočil som do krčmy načapovať kofču, lebo mi došlo pitie. Svine. Vôbec ma nepočkali. Tak teda dobre. Vybral som sa za nimi a celkom som si ten úsek vychutnal. Stál za to. Občas bol síce pomlátený asfalt ale rozhodne nie v takých kvantách, ako v okolí Javoriny.
Aj som si odfotil Čachtickú zrúcaninu a neskôr dorazil do Čachtíc. Tam sa práve chalani dohadovali, že nemá zmysel tam čakať na pizzu, lebo je to plné. Aj mne sa zdalo beznádejné. Išiel som kúsok ďalej do krčmy dočapovať znovu kofolu. Táto bola naozaj dobrá a už som tušil, že som znovu natankoval vysokooktánovú kofolu. Rýchlejší sa teda rozhodli ísť najesť niekde inde a tak som sa vydal za nimi. Hladný nie som tak nemám problém. Nedohonil som ich síce ale vo Vrbovom práve zosadali z bikov a išli si niečo objednať do reštiky. Hlad som stále nemal ale dal som si lákavo vyzerajúcu zmrzlinu oproti reštiky. Bola dobrá a po zjedení som zahlásil Dušanovi Hrubému, že idem ďalej sám. Nemám chuť každú chvíľu stáť. Už som si od štvrtku akosi odvykol. :-)
Od Vrbového po Trstín som išiel ako už dávno nie. Aj som si myslel, že v Trstíne budem musieť niečo zajesť. Hlad sa neozýval ale pitie došlo. Tá kofola v Čachticiach bola asi fakt vysokooktánová. Nahradil som ju pre zmenu Vineou, nech furt nechľastám tu čiernu čapovanú naftu. Bol som v tempe, nevidel som dôvod zastavovať na dlhšie a tak vyrazil ďalej. Asi som si tým jazdením do Tatier a späť, vyrobil nejaké dieselové spaľovanie, lebo takto rýchlo som ešte od Čachtíc, resp. Vrbového domov nešiel. A ešte k tomu bez jedla. Červený Kameň nerobil problémy a o chvíľu ani Zochova chata. Tam som bol od Harmónie za necelú štrťhodinku.
Kríza nikde, idem domov. Sfičal som dole do Modry, znovu som dal naftu a na nej fičal až domov. Pred PK som dobehol nejakého cestára, ozrutu. No mohol mať aj 210-215 cm. Skoro vôbec som cez neho nevidel. Nechcel som ho však v PK prestriedať, lebo to nemalo význam. Až za PK sme sa vystriedali a potom pravidelne až do Bratislavy. Doma som bol o 19 hodine a hlavne za svetla, čo sa mi ešte v doterajšej histórii Karpaťáku nepodarilo. :-)
Takže dnes to dalo aj s Javorinou nejakých 210 km za 7:50. Je sobota a v sumáre od stredy dohromady 850 km. Bike bude potrebovať nejaký servis. Tuším aj ja. :-)
DST: 212
TM: 7:40
AVS: 27.6
MXS: 65