SportReport AŠK Pezinok
Log in
updated 1:19 PM CET, Oct 30, 2019

Neusiedler maratón 2008

  • Published in Cestná cyklistika
Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 
ImagePo minulotýždňových viedenských kopčekoch som si tento víkend naordinoval rovinu okolo Neusiedlerského jazera. Pekné slnečné počasie, predpoveď, že bude fúkať iba mierny vietor a celkové prevýšenie trasy iba 200m sľubovali príjemný zážitok. Ráno som vyrazil dosť skoro a dúfal, že zaparkujem blízko prezentačného stanu, ale aj keď som bol na mieste už cca. hodinu a pol pred štartom, usporiadatelia ma odklonili do uličky niekde na druhom konci dediny. Nevadí, času bolo dosť, tak som sa v kľude zbehol zaregistrovať, nahodil dres a pobral sa na štart. Cestou som stretol aj chalanov, čo boli na minuloročnom Karpaťáku, podľa výsledkovej listiny nás odštartovalo 21 Slovákov.

ImagePo štarte sme pomalým tempom prešli niekoľkými uličkami a zrazu sme mali pred sebou celkom slušné stúpanie, ktoré končilo vo vinohradoch nad dedinou. Trochu ma to prekvapilo, myslel som si, že celá trasa je rovina a teraz týmto jediným kopcom tak nezodpovedne ukrajujeme z celkového prevýšenia :-) Bolo to ale aj na niečo dobré, ešte sme išli všetci husto vedľa seba a v tomto kopci sa dali ľahko predbehnúť pomalší bikeri, čo by na relatívne úzkej ceste cez vinohrady bolo zložitejšie. Ešte pred štartom som si ujasnil, že odkrútiť takúto trasu sólovo by bola samovražda a musím si čo najskôr nájsť nejakú rozumnú skupinku. Za chvíľu som sa dal dokopy s dvomi, ktorí hore aj dole kopcom ťahali moje tempo, a tak sme spolu prešli cez vinohrady, lúky a lesík, až sme sa dostali na „normálnu“ hlavnú cestu a prešli cez hranice do Maďarska.

ImageZa chvíľu nás začal predbiehať balík asi 40-50 cyklistov, tak sme sa okamžite začlenili a pokračovali s nimi ďalej. Cesta viedla cez maďarské dediny a mestečká, miestami bola dosť rozbitá, ale stále sme šľapali vysoké tempo, priemerka sa mi postupne ustálila na 34 km/h. Spočiatku som sa držal v zadnej časti balíka, ale nezdalo sa mi to tam veľmi bezpečné, nie všetci si držali svoju stopu, raz ma dokonca dvaja zavreli tak, že kým som stihol pribrzdiť, šuchol som jednému baranom o nohu a na zlomok sekundy som mal taký ten nepríjemný pocit, ktorý zvyčajne končí pádom. A tak som sa pri každej možnej príležitosti posúval pomaly dopredu, darilo sa mi to najmä v stúpaniach, lebo po rovine som pri takejto rýchlosti nemal šancu. Až zrazu, to už sme boli zase v Rakúsku niekde na 45. kilometri, som sa ocitol na špici a ťahal celý balík. Heeeej, to čo má byť ??? To je nejaké veľké nedorozumenie, sem ja vôbec nepatrím, veď tu nechutne fúka a treba makať !!! Nedalo sa nič robiť, nechcel som si spraviť hanbu, a tak som ťahal ako o život. Keď som odstriedal, dal som si už bacha, aby som sa až tak veľmi vpredu nepretŕčal :-)

ImagePrvá občerstvovačka bola niekde na 67. kilometri. Predpokladal som, že sa aspoň na chvíľku zastavíme a že potom s niektorými budem pokračovať ďalej. Dosť mi ale padla sánka, keď som videl ako všetci iba pribrzďujú, ľudia okolo cesty im za jazdy podávajú banány a oni fičia ďalej. Z celej skupiny som zastavil iba ja, ako taký debilko som za nimi čumel, krútil hlavou a nechápal. To čo bolo, omylom som sa prihlásil na Giro alebo Tour? Kašlem na vás, idem sa najesť. Na stoloch boli iba nejaké nápoje a banány. Zobral som si teda banán a začal ho jesť, keď sa ma jedna z tých ženičiek spýtala, či niečo nechcem. A čo také, žeby banán? :-) Dojedol som a za dedinou sa ešte zastavil v kríčkoch, vďaka čomu ma obehli 2 menšie skupinky. Tak som už otrávený ako indiánsky šíp dobehol aspoň osamoteného bikera, reku spolu snáď niečo vymyslíme. Keď som sa ale obzrel, hneď bol svet krajší, zozadu sa približoval väčší balík. Natešený som si ich počkal, bolo ich asi 30 a išli porovnateľnou rýchlosťou ako „môj“ prvý balík, takže postupne sme sa rozrástli na asi 50 kusov. Ďalšia občerstvovačka mala byť niekde po 100. kilometri, tam už ale určite nezastavím aj keby som mal umrieť hladom. Nakoniec som ju vôbec nezaregistroval, možno zistili, že im tam nikto nestojí a zabalili to. :-)

ImageCesta celkom rýchlo odsýpala, mal som pocit, že čím sme bližšie k cieľu, tým viac sa tempo stupňuje. Akonáhle niekto nechal väčšiu medzeru, bolo treba dosť makať na jej zmazanie. Zradnosť jazdy v balíku sa plne ukázala na 77. kilometri, keď sa dvaja chlapíci jazdiaci tesne za špicou vytrieskali a v láskyplnom objatí sa spolu šúchali po asfalte. Všetko pri rýchlosti okolo 35 km/h, z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že to nie je nič príjemné, najmä keď ich čakalo ešte 50 km. Všetci ostatní sme sa im dokázali vyhnúť, takže na rozdiel od ich cestných lišajov nám ostala iba nepríjemná spomienka. Okolo 90. kilometra ma začala bolieť prdel, trapézy, tricepsy a iné divné svaly, ale ako som si všimol aj na ostatných, podľa rôzneho poposedávania, ohýbania, vytriasania rúk a pod. som zrejme nebol jediný. Našťastie nohy stále fungovali, na posledných 30 km bolo zopár nepríjemných plazákov, ktoré som dokázal vybehnúť medzi prvými, na jeden som dokonca prišiel úplne prvý. Super, dnes som stihol potiahnuť špicu svojho mini pelotónu a vyhral som aj svoju mini horskú prémiu, čo viac treba ku šťastiu? :-) Konečne sme v cieľovom mestečku, posledné 2 zátačky nás ešte trochu roztiahli, niektorí aj zašprintovali, a za nadšeného revu spíkera a potlesku okolostojacich prechádzame cieľom.

ImageV cieli som už len vrátil čip, stlačil jeden banán, vyfasoval tričko a lístky na jedlo, vo veľkom stane ochutnal špagety s fantou, a pobral sa k autu. Do cieľa práve prišiel jeden z telesne postihnutých cyklistov, ktorý si to celé odkrútil rukami. Odhadujem, že na mňa nestrácal oveľa viac ako pol hodiny, tomu sa už povie frajer. Cestou domov som ešte stretol dosť veľa oneskorencov, vôbec som im tie posledné kilometre nezávidel, najmä tým čo išli vo dvojici alebo sólo. Celkovo musím toto podujatie pochváliť, dobre zorganizované, na všetkých križovatkách stáli policajti, obidva balíky, v ktorých som išiel, určitý čas dokonca sprevádzala policajná motorka, resp. policajné auto a upozorňovali protiidúcich vodičov, aby pribrzdili pri krajnici a neohrozovali nás. Kopcovité preteky síce nie sú také jednotvárne, ale aj takáto rovina zajazdená na moje pomery v dosť vysokom tempe mala svoje čaro.

Zopár údajov z môjho compu, oproti oficiálnym sa mierne líšia, lebo trasa bola kvôli nejakej uzávierke trochu dlhšia:

Odjazdená trasa: 128,48 km
Čistý čas: 3:50:35 h.
Priemerka: 33,42 km/h
Maximálka: 56,73 km/h
Priemerná kadencia: 80 ot./min
Poradie: 451 (z 801 klasifikovaných)

Fotiť veľmi nebolo čo, niekoľko fotiek je tu:
http://picasaweb.google.com/dusky69/NeusiedlerSeeRadmarathon2008

Pridať komentár

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Ötztaler Radmarathon 2019

Cestná cyklistika 01-09-2019

Pojem Ötztaler má medzi cyklistami cveng, patrí k najťažším amatérskym pretekom a preto aj kvalita tejto reportky by mala zodpovedať jeho náročnosti a legendárnemu sloganu „I have ...

Arlberg Giro 2019

Cestná cyklistika 04-08-2019

Kým minulý rok boli tieto preteky vrcholom mojej sezóny, teraz iba posledným testovacím tréningom pred ötzim. Hneď od začiatku som do nich vyrazil svižným tempom, ale nebola za tým žiadna prefíkaná ta...

Wachauer Radtage 2019

Cestná cyklistika 14-07-2019

Po viacerých predchádzajúcich pretekoch som si vždy povedal, že na tých najbližších už prídem na štart trochu skôr a postavím sa viac dopredu, aby som na prvých kilometroch nemusel naháňať balík ...

Garmin Edge Explore – predurčený pre cyk…

Športovec používa HW SW 10-01-2019

  Garmin Edge Explore je zjednodušená a zmenšená verzia vlajkovej lodi Edge 1030 a je pokračovateľom línie cyklopočítačov s navigáciou v podobe modelov Edge Explore 1000 či...

Test Garmin Edge 1030 - 3. záverečná čas…

Športovec používa HW SW 16-09-2018

Pokročilejšie funkcie, trénovanie, tréningové plány, segmenty Najväčším pokrokom Garmin Edge 1030 voči predchodcom je v oblasti moderovaného tréningu a automatického merania  a vyhodno...

Test Garmin Edge 1030 - 2. časť

Športovec používa HW SW 14-08-2018

Navigácia a jazdenie podľa plánu Nemohla by to byť GPSka, keby nemala bohatú škálu navigačných možností a funkcií. Všetky tieto funkcie prebrala z bývalej vlajkovej lode Garmin Edge 1000 ...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.  

Propozície 2019 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 30-05-2019

Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdolať nástrahy tohto kopca.   Cyklistick...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 29-07-2018

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2018 dopadol nasledovne...  

next
prev