Nová vlajková loď cyklopočítačov Garmin Edge 1040
- Napísal: Rasťo Trubač
- Published in Športovec používa HW SW
Koncom jari 2022 bol uvedený na trh najvyšší model Garmin Edge 1040. Oproti predchodcom bol v každej oblasti prepracovaný a ako nový majiteľ som vyskúšal, či sa z tohto modelu stala nová vlajková loď.
Cyklopočítače majú za sebou už pomerne dlhú históriu a počas nej sa zásadne menil výzor aj pohľad na to, čo má cyklopočítač poskytovať.
História cyklopočítačov a míľniky
Dnes sú cyklopočítače už pomerne komplikované zariadenia, ktoré dokážu spracovať veľké množstvo údajov z rozličných senzorov a vstupov a v reálnom čase poskytovať nielen ich údaje, ale aj dávať prognózy, ako sa mi bude dariť počas aktivity. Také niečo sme si nedávno ešte nedokázali ani len predstaviť.
S rozvojom športu sa rozvíjala aj technika potrebná na športovanie a búrlivým rozvojom prešla aj oblasť techniky podporujúcej rozvoj výkonnosti športovca. A táto oblasť je nemenej zaujímavá ako samotné športové náradie, tak tu pripomeniem pár skutočností.
Prvým cyklopočítačom (keďže o tom je článok) by som nazval toto zariadenie: stopky.
Už prvé cyklistické preteky mali jasné pravidlo. Kto skôr prejde vytýčenú trasu ten vyhráva. Čoskoro v rámci etapových pretekov pribudli časovky. A meranie času počas pretekov ale aj pri tréningoch boli dlhé desaťročia základným a jediným spôsobom, ako odmerať formu a výkonnosť športovca. A platí to dodnes. Stále platí, že najlepším porovnávacím údajom je meranie času. Či už v etape, na dráhe, do kopca, na úseku. Prvá vec, čo rozhoduje je čas.
Avšak športovci a tréneri si uvedomovali, že je to málo. Ten čas chceli vylepšovať a tak hľadali spôsob ako lepšie trénovať a ako lepšie overiť, či tréning bol správny a efektívny. Prebiehali rôzne pokusy a omyly. Postupne začalo pribúdať meranie rýchlosti ale napríklad aj meranie srdcovej frekvencie. Spočiatku len po záťaži si športovci počítali počet úderov za 20 či 30 sekúnd a z toho odhadovali svoju výkonnosť. Najmä v atletických disciplínach nastal rozvoj tréningových metód. Rýchlosť cyklistov sa merala autom jazdiacim za nimi. Nasledovali mechanické tachometre, ktoré ale pre svoju veľkosť sa nerozšírili.
Zmenu priniesli až digitálne 80 roky, ktoré spôsobili búrlivú revolúciu a priniesli nositeľnú elektroniku. Začiatkom 90tych rokov hobbíci hromadne nakupovali cyklopočítače od značiek Sigma, Cateye a podobne. Mali tak prehľad o nájazde kilometrov, ale aj okamžitých hodnotách rýchlosti, kadencie, vzdialenosti a pod.
Netrvalo dlho, a na komerčný trh sa dostali aj pulzmetre, dokonca s možnosťou záznamu údajov a následného prehrania do počítača a analýzy. Do povedomia cyklistov sa dostali metodiky tréningov podľa srdcovej frekvencie, ktoré medziiným rozvíjal napríklad aj dopingový fyzioterapeut Ferrari. Na Slovensku sa v tej dobe podaril značke Polar prienik na trh v podobe modelov Polar XT, 710, 720 či 725 a na mnohých bicykloch bolo možné vidieť ich hodinky. Nebola to lacná záležitosť a cenovo sa pohybovali na úrovni slušného bicykla. Pribudli tak merania srdcovej frekvencie, nadmorskej výšky a softvér do počítača, kde sa dali sledovať namerané údaje, viesť tréningové denníky a pripravovať tréningové plány.
Na Slovensku bol priekopníkom v tejto oblasti fyzioterapeut Stano Olšák, ktorý pôsobil v Dukle Trenčín a jeho rukami prešlo viacero špičkových športovcov. Vydal aj knižku Srdce, zdravie šport, ktorá sa stala vtedy pre mňa základom pre trénovanie.
Na prelome tisícročí pribudlo meranie výkonu. Spočiatku to bol len variant snímača v náboju zadného kolesa ale časom pribudli aj ďalšie mechanizmy merania. Cenovo boli extrémne vysoko, ale priniesli ďalší a objektívny zlom v meraní výkonnosti cyklistu a tým pádom sa do rúk športovca a jeho tímu dostal nástroj ako merať a ako riadiť tréning tak aby bol čo najefektívnejší.
Začiatkom tisícročia prišlo k rozmachu ďalších technológií. Mobilnej komunikácii a satelitnej navigácie. Vzniklo veľa značiek, výrobcov, produktov a riešení, ktoré využívanie tieto technológie. Od 1.5.2000 bolo umožnené používanie GPS technológie pre verejnosť, keď sa odstránila zámerná chyba merania. Na trhu sa objavilo značné množstvo prístrojov a značiek, ako Magellan, DeLorme, Lowrance, Eagle, Garmin.
Už v lete som sa stretol s turistickou navigáciou Garmin Etrex a očarili ma jej možnosti (z dnešného pohľadu triviálne). Skrátka v tej dobe to bol šok vidieť (dodatočne) nad mapovým podkladom alebo slepou mapou, kadiaľ som sa pohyboval. Následne som si kúpil model Garmin Etrex Summit, s ktorým som mapoval aj moje jazdy na bicykli. Tak som od roku 2001 jazdil s Polarom a Garminom na riadidlách bicykla.
V roku 2001 sa objavil model Garmin Etrex Vista, ktorý na displeji mohol zobrazovať vektorovú mapu. A v 2003 som už jazdil s mapou Slovenska v GPS, ktorá bola medzi prvými na trhu.
V roku 2004 nasledoval prvý model s farebným displejom a mapou Garmin GPSmap 60c. Stále však som používal Polar 720 a Garmin GPS súčasne. Na trhu nebolo riešenie, ktoré by integrovalo v sebe cyklopočítač v podobe pulzmetra a GPS záznamu.
2005 je ten rok, keď bol na trh uvedený cyklopočítač s pulzmetrom a GPS v jednom – Garmin Forerunner 301. nebol veľmi estetický, nemal veľkú výdrž, ale znamenal prelom. Dokázal spojiť dve cesty cyklopočítačov do jednej. Na PC pribudol softvér Training center sw. https://www.sportreport.sk/ako-sportovat/pouziva-hw-sw/709-garmin-forerunner-301
2006 – Forerunner 305 priniesol riešenie predchádzajúcej generácie zabalené do konečne normálneho tvaru a vznikli prvé hodiny s GPS a pulzmetrom. Prináša tréningy, virtual partnera, dráhy. Aby to nebolo málo, bol uvedený prvý cyklopočítač na riadidlá s GPS Garmin Edge 305 s obdobnými funkciami. Odvtedy sa začala veľmi úspešná rada Garmin Edge, ktorá prakticky po celý čas udáva smer a trend pre cyklopočítače. https://www.sportreport.sk/ako-sportovat/pouziva-hw-sw/705-garmin-forerunner-305
2008 – Garmin predstavuje modely Edge 605 a Edge 705 – GPS cyklopočítač, ANT+ pulzmeter, barometer, kadencia, senzor rýchlosti, a – routingová mapa. Definitívne sa pre mňa stratil význam používať 2 prístroje. https://www.sportreport.sk/ako-sportovat/pouziva-hw-sw/706-edge-705-recenzia-1
2010 – Garmin connect – cloud platforma
2011 – Garmin Edge 800 – prvý dotykový displej a ďalšie zlepšenia https://www.sportreport.sk/ako-sportovat/pouziva-hw-sw/733-garmin-edge-800-opis-a-skusenosti-as-1
2014 – Garmin Vector – prvý merač výkonu od Garmin. Integrácia s powermetrom od jedného výrobcu v pedáloch https://www.sportreport.sk/ako-sportovat/pouziva-hw-sw/860-co-je-garmin-vector
2014 Garmin Edge 1000 – Cyklopočítač spolupracujúci s mobilným internetom. Live funkcie, tréningové plány, segmenty, meranie a vyhodnocovanie údajov. Connect mobile a množstvo funkcií. https://www.sportreport.sk/ako-sportovat/pouziva-hw-sw/886-predstavenie-garmin-edge-1000
2015 Garmin Varia Radar – prevratná novinka v bezpečnosti cyklistiky. Upozorňuje na prichádzajúce dopravné prostriedky https://www.sportreport.sk/ako-sportovat/pouziva-hw-sw/918-garmin-varia-a-viete-co-sa-deje-za-vami
2016 _ Garmin Varia seria – inteligentné svetlá a Varia Vision displej, https://www.sportreport.sk/ako-sportovat/pouziva-hw-sw/934-predstavenie-serie-garmin-varia
2016 – Garmin Edge 1030 – fyziologické metriky, VO2Max, Training load..., stav sledovania výkonnosti organizmu. Hlbšia integrácia s mobilnými aplikáciami. https://www.sportreport.sk/ako-sportovat/pouziva-hw-sw/957-test-garmin-edge-1030
2022 – Garmin Edge 1040 Solar – rozšírené metriky. Predikcia výkonnosti v podobe metríky Stamina a Sprievodca výkonom, účinok tréningu. Solárne dobíjanie. Presnejšie GPS.
Edge 1040 predstavenie
Najvyšší model Garmin Edge 1040 neuvádza žiadnu prevratnú novinku, ale je v podstate v každom aspekte vylepšený, navyše s avizovanými, časom pribúdajúcimi funkciami. Týmto komplexným vylepšením však používanie cyklopočítača posúva na ďalšiu úroveň.
Tu by som zdôraznil, že najzásadnejšie vylepšenia sú v podobe využitia ekosystému Garminu. Teda treba používať pulzmeter, wattmeter a metriky spracovávané v Garmin Connect webe. Bez tejto podmienky si tie najnovšie a najdôležitejšie vlastnosti neužijete.
Tiež upozorňujem, že niektoré funkcie vyžadujú špeciálne podmienky, napríklad že mám a dodržiavam tréningový plán alebo mám vopred naplánovanú dráhu, ktorú pôjdem. Takže najvyšší prínos tohto ekosystému na čele s Edge 1040 je vhodný pre pravidelne trénujúcich cyklistov podľa dosť podrobných plánov.
Hardvérové novinky a vylepšenia
Garmin Edge 1040 je možné kúpiť aj vo variante Solar. Klasický model má 32GB s predinštalovanou cyklomapou EU, Model Solar má 64GB s predinštalovanými celosvetovými cyklomapami. Už štandardný model má podstatne dlhšiu výdrž ako predchádzajúce modely.
Satelitný prijímač umožňuje Multiband GNSS, konkrétne príjem GPS/GLONASS/Galileo/BeiDou, čím je odolnejší voči odrazom a presnejšie zameriava polohu v členitom teréne alebo v zastavaných oblastiach s vysokými budovami.
Konečne je použitý USB3, upnutie na držiak je z kovu, dodáva sa s ochranným puzdrom aj s bezpečnostným pútkom. Vylepšené sú aj krytky.
Garmin Edge 1040 má tri tlačidlá. Vľavo na boku zapnutie/vypnutie, dolu štart/stop tlačidlo a tlačidlo medzičasu/kola. Všetko ostatné riešite cez dotykovú obrazovku.
Softvérové vylepšenia
Reakcie Edge 1040 sú omnoho rýchlejšie. Úplne bol prepracovaný používateľský interfejs a teraz sa omnoho ľahšie a viacerými spôsobmi dostanete k voľbám a nastaveniam.
Totálne prepracovaná úvodná stránka poskytuje množstvo údajov, ktoré sú prispôsobiteľné a môžete si ich rozšíriť pomocou widgetov. Takto nájdene hneď po zapnutí poslednú jazdu, navigáciu, tréningové plány, typ jazdca, tréningový stav, výkony, zotavenia, počasie a ešte kopec ďalších údajov.
Profily a nastavenia sa dajú do detailov prispôsobiť. Pri prvom použití, ak ste mali predtým starší Edge, sa jeho konfigurácia preklopí do nového. A hlavne konečne - teraz pozor - drvivú väčšinu nastavení viete robiť cez mobil v Garmin Connect Mobile aplikácii, čo je omnoho plnohodnotnejšie a praktickejšie.
Párovanie s telefónom je omnoho ľahšie a stabilnejšie.
Mapy sa vám môžu zdať staré známe, ale už si ľahko môžete meniť ich vzhľad, prípadne zapnúť Trendline popularity – heatmapu, ktorá je odlišná pre cestnú a ostatnú cyklistiku, môžete byť upozornený na úseky s hustou premávkou, navigovať sa na Trailforks trailoch.
Výpočet navigácie je podstatne rýchlejší ako pri predchádzajúcich modeloch a aj prípadný prepočet dráhy je optimálnejší. Dajú sa vyhľadávať mnohé kategórie bodov na mape. Ak máte vlastné dráhy a v rámci nich navigačné body, viete si zobraziť ako ďaleko sú tieto body pred vami, napríklad koľko je ešte do vrcholu kopca, alebo k najbližšej občerstvovačke.
ClimbPro funkcia sa automaticky aktivuje pri spustenej navigácii a vy uvidíte koľko stúpaní a akého profilu vás čakajú na naplánovanej ceste.
Teraz máte väčšiu kontrolu nad senzormi, vidíte napríklad aj ich stav batérie. Celkovo viete na Edge urobiť viac úkonov, ako preplánovať tréningy, vyselektovať rôzne výkonové a štatistické informácie, denné odporúčané tréningy.
Pridané boli osobitné stránky pre nové funkcie – Stamina a Power Guide, ktoré podrobnejšie popíšem neskôr.
Tých noviniek je oveľa viac, ich popis zásadne prevyšuje rozsah tohto článku a podrobne sú popísané napríklad na slovenských stránkach Garminu.
Nové funkcie Garmin Edge 1040
Je toho viac, čo je úplne nové v Garmin Edge 1040. Dokonca sa s novými firmvérmi pridávajú aj ďalšie a ďalšie funkcie, a zopár ich spomeniem.
Drobnejšia funkcia „Up Ahead“
Ide o pridanie bodov na naplánovanej trase. Napríklad v Garmin Connect si môžete vytvoriť trasu a na nej dať viacero dôležitých bodov rôzneho účelu s vlastnými ikonami.
Behom navigácie, v reálnom čase potom budete informovaný, ako ďaleko je nasledujúci bod a kedy približne (podľa aktuálnej rýchlosti) budete tam. Je to výborné pomôcka v cudzom teréne alebo počas preteku, keď okamžite viete, koľko vás čaká k najbližšiemu občerstveniu, dôležitej križovatke, vrcholu kopca alebo krásneho výhľadu. Chce to len trochu prípravy doma.
Stamina – v reálnom čase stav energie
Stamina vám povie, ako ďaleko môžete jazdiť pri danej úrovni intenzity a či je to udržateľné. Edge sleduje váš aktuálny čas zotavenia, ktorý súvisí aj od predchádzajúceho tréningu a pomer srdcovej frekvencie k výkonu. Takto vypočíta, ako dlho dokážete udržať dané úsilie. Behom jazdy sa tento výsledok dynamicky mení a logicky klesá.
Na stránke zároveň vidíte, či aktuálne spotrebovávate viac energie ako dosiaľ (červená) alebo energiou momentálne šetríte (zelená).
Môžete sa dostať až na 0. Ups a čo teraz? Zmyslom tejto funkcie je informovať vás, koľko času či na akú vzdialenosť sa viete dostať v takomto tempe do podstatného vyčerpania síl. Nula znamená, že už ďalej normály výkon nemáte z čoho podávať. Už nehrozia šprinty či tempá, ak ste na nule, síce neumriete, ale je to na „doplazenie“ sa domov.
Funkcia nie je závislá na plánoch či dráhach, ale logicky musíte používať wattmeter a pulzmeter. Mám vyskúšané, že to celkom pekne funguje a tie dva tri razy, čo som dosiahol jednociferné číslo či nulu som naozaj celkom „vykapal“.
Power Guide – kompletný výkonový plán
Power Guide (Sprievodca výkonom) vyžaduje, aby ste mali naplánovanú dráhu. Tú si môžete vytvoriť napríklad na Garmin Connect Mobile, alebo na webe Garmin Connect. Takto dostanete naplánovanú dráhu s výškovým profilom. Ďalej musíte používať wattmeter a mať nastavené správne prahové hodnoty.
Nad touto dráhou môžete v hore uvedených prostrediach spustiť proces výpočtu Power Guide.
Vyberiete, o aký povrch terénu ide, svoju hmotnosť, a hmotnosť bicykla a načíta sa vaše FTP.
Ďalší krok pre výpočet je, ako intenzívne plánujete dráhu prejsť, alebo ako ťažké to chcete mať. Môžete vybrať jednu z 10 úrovní a uvidíte aj predpokladaný čas jazdy.
Následne sa vaša dráha rozdelí na veľa drobných úsekov. Najmenší môže byť 200m a záleží na členitosti a povrchu naplánovanej jazdy. Tieto časti sú niečo ako úseky v intervalovom tréningu. Teda vám predpisujú, akým výkonom a ako dlho máte daný úsek prechádzať, aby ste splnili naplánovaný cieľ. A týmto sa budete riadiť v reálnom čase počas jazdy.
Takto navrhnutý plán potom aj s dráhou zosynchronizujete do Garmin Edge 1040. Pred jazdou spustite príslušný Power Guide a odštartujte. Na Edge pribudne nová obrazovka, kde je viacero polí, ktoré majú svoj význam a ktorý musíte poznať, aby ste správne dokázali reagovať na stav údajov. Na rozdiel od štruktúrovaného tréningu, tu nie sú spustené zvukové alarmy pri zmene žiadanej záťaže, ani vás neupozorní, že ste mimo plánovanej zóny. Skrátka musíte sledovať obrazovku.
Power Guide obrazovku môžeme rozdeliť na tri časti.
V hornej časti obrazovky vidíte aktuálny výkonový úsek a jeho priebeh. Nižšie vidíte svoj 3-sekundový výkon, sprievodcu plánovaným výkonom pre úsek a výkon v tomto úseku. Červeným plán prekračujete, čiernym ste v správnych hodnotách.
V strede je profil terénu s malými farebnými bodkami označujúcimi veľkosť plánovaného výkonu v najbližších okamihoch.
Pod tým je buď mini graf ClimbPro s profilom stúpania a aktuálnymi údajmi v stúpaní, alebo na rovnejších miestach je mini mapa so súhrnnými štatistikami výkonu na pravej strane.
Dole vidíte prejdenú vzdialenosť a aktuálnu nadmorskú výšku.
Power Guide teda podľa náročnosti profilu trasy a vašich schopností, resp. naplánovaného cieľa, s akým úsilím plánujete ísť, vám určuje akým okamžitým výkonom máte jazdiť a ako sa od tohto návrhu líšite.
Ak sa vám nepozdáva váš plán, aj počas jazdy môžete zmeniť náročnosť a čísla sa prepočítajú. Rovnako sa výkonové plány môžu prepočítať, ak pri spustení Power Guide Edge zistí, že máte iné aktuálne FTP ako pri pláne.
Táto funkcia je vhodná pre sólo jazdcov, ak by ste dráhu jazdili v skupine, jazda v háku ovplyvní správanie a plán nebude sedieť.
Ďalšie funkcie
Nová funkcia Course Demands vám umožní načítať akýkoľvek kurz/dráhu a zistiť, aký typ aeróbnej a anaeróbnej kapacity potrebujete vynaložiť.
Widget Cycling Ability vám zasa ukáže, aký ste podľa tréninkov a výkonu typ cyklistu. Napríklad v zime ma označoval ako Vyzývateľ, cez sezónu buď Vytrvalec alebo Vrchár. Môžete si dať zobraziť aj pár podrobností o type.
Moje skúsenosti a pre koho je vhodný Edge 1040
Garmin Edge 1040 už nie je len GPSka či odometer. Je to komplexný prístroj, ktorého úlohou je merať veľa fyziologických veličín a metrík, ktoré indikujú športovú výkonnosť a dokonca vedia dať základné predikcie a to aj v reálnom čase. K tomu potrebujú viacero komponentov z Garmin ekosystému.
Hneď na začiatku treba povedať, že ak neplánujete investovať a používať pulzmeter alebo wattmeter, Edge 1040 nevyužijete ani spolovice.
Moje vybavenie je nasledovné:
Konkrétne som používal Edge 1040 Solar, HRM dual pulzmeter, Garmin snímač rýchlosti a wattmeter Garmin Vector 2. Časom som si prikúpil aj radar Varia 715 ale to z dôvodu bezpečnosti.
Pre zdravotné funkcie a iné ako cyklistické aktivity som používal Garmin Fenix 5X.
Integráciou týchto senzorov s metrikami spracovávanými v Garmin Connect prostredí som získal prehľad o stave mojej výkonnosti a aj o tom, aký dopad na výkonnosť má môj spôsob športovania.
Asi najlepší prehľad som získal z veličín a grafov zobrazujúcich sa pod agendou Tréningový stav.
Podrobnejšie rozoberať jednotlivé metriky sú mimo rozsah tohto článku. Viaceré som rozobral v predchádzajúcich recenziách a na internete je veľa zdrojov s vyčerpávajúcimi informáciami.
Týmto metrikám je potrebné porozumieť, chce to nejaký čas, ale nakoniec to nie je veľká veda a po pár týždňoch sa s údajmi skamarátite.
Čo sa týka testovania výdrže, overil som si balkónovým testom výdrž batérie. Spustený záznam, s automatickým nastavením osvetlenia (záznam bežal aj v noci), teplotou okolo 0 a spojeným telefónom nakoniec ukázal, že v režime GPS a iné satelitné systémy vydržal Edge 28:41:49 hod. V najpresnejšom režime Dualband to bolo 24:30:51hod. To sú skutočne výborné hodnoty a to bez akéhokoľvek šetriaceho nastavenia s ktor7mi môžete získať ďalšie hodiny k dobru. A komu to je málo, môže si dokúpiť príslušenstvo – externú batériu, ktorá zvýši výdrž takmer na dvojnásobok. Solárne dobíjanie pri vhodnom počasí vie získať za hodinu pár minút k dobru, zvyčajne to bolo 3-4 minúty teda asi 5% času navyše.
Ovládanie a čitateľnosť displeja bola bezproblémová. Rýchlosť reakcií či výpočet navigácie bola jasne najvyššia zo všetkých Garmin zariadení čo mi prešli rukami. Tesne po kúpe som narazil na chyby vo firmware, ale tie boli v krátkom čase odstránené. V súčasnosti s novým firmware pribudne vždy aj viacero vylepšení a aj nových metrík.
Sú aj veci, ktoré mi vadia. Jedna je dosť oneskorené meranie strmosti stúpania. To sa vo verzii 16.11 trocha vylepšilo a existujú Connect IQ aplikácie, ktoré strmosť počítajú vlastným spôsobom a reagujú rýchlejšie. Druhá vec je mierka mapy. Väčšinou mi nevyhovuje autozoom a mám rád svoje nastavenie mierky. Keď však odídem z mapového zobrazenia a vrátim sa na mapu, tá sa mi zobrazí v inom zoome ako predtým.
Naopak, veľmi som uvítal, že môžem si nastaviť veľa vecí a aj obrazovky a políčka v mobile. Tam si všetko pripravím a potom už len zosynchronizujem. Je to pohodlnejšie ako to preťukávať v prístroji.
Nové používateľské prostredie je príjemnejšie a priamočiarejšie, ClimbPro stránka je prepracovanejšia a navigácia omnoho pružnejšia. Toto som si nevedel vynachváliť na cyklodovolenke v neznámom teréne.
Z úplných noviniek som si rýchlo obľúbil funkciu Stamina, hlavne pri dlhších výletoch som si vedel lepšie rozložiť energiu. Vďaka analýze priebehu výdrže navyše zistíte, ktoré pasáže boli pre vás zložité alebo úspešné, čo vám pomôže upraviť budúce tréningové aktivity a preteky.
Power Guide funkcia na moje rekreačné jazdenie bola už trosku príliš. Chce to poriadne sa zorientovať v tom množstve údajov a byť v jazde dôsledný v dodržiavaní inštrukcií. Ja už som skôr kochajúci sa cyklista. Ale pár krát som skúsil byť disciplinovanejším a jazdil som podľa inštrukcií. Určite je potrebné si túto funkciu ošiahať a nájsť tie správne nastavenia záťaže. Potom to začne mať zmysel. Na rozdiel od intervalového tréningu s presnými úsekmi Power Guide reaguje na skutočný terén a pri správnom nastavení intenzity sa toto vie premietnuť do efektívneho tréningu. Alebo naopak vás upozorní, že prekračujete svoje plány. Ako vravím, treba sa s tým viac vyhrať a nájsť si v tom tu svoju konfiguráciu.
Zhodnotenie
Garmin Edge 1040 (Solar) jasne ukázal progres. Kto sa s Garminom stretol pred 5 – 6 rokmi a dostane sa k tomuto modelu, uvidí veľké pozitívne zmeny. Či už výdrž batérie, rýchlosť, presnosť záznamu, jednoduchšie ovládanie, množstvo funkcií. Stále je to iné rozhranie ako v mobiloch, ale už dospelejšie.
Jeho sila je v tom, že je to špecializovaný prístroj a komplexný cyklopočítač, ktorý napomáha cyklistom k ich lepším zážitkom a výkonnosti. S jeho cenou 600 Eur plus potrebné príslušenstvo je určený pre náročného používateľa, ktorý vie čo chce a potrebuje.
Nové softvérové funkcie, ako je Power Guide, či Stamina sú užitočné pre tých čo sú odkázaní alebo uprednostňujú individuálnu prípravu.