SportReport AŠK Pezinok
Log in
updated 2:13 PM CEST, Jun 12, 2022

Garmin EDGE 705 recenzia - 1. časť - Predstavenie

  • Published in Športovec používa HW SW
Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

Ešte voľakedy dávno sme raz aj spolu s kamošom Julom skonštatovali, že nás baví presné meranie zbytočných veličín. A to ma drží dodnes. Preto som dlhé roky bol vybavený polar pulzmetrami (Xtrainer, S710) – aj keď nie som žiaden reprezentant, od roku 2000 som prepadol GPS navigácii  - aj keď svoj kraj poznám, a v súčasných dňoch, keď ma už omrzel starý Polar som sa rozhodol že si kúpim úplnú novinku Garmin Edge 705 - cyklistický GPS športtester, či ako mu vynadať. A taktiež som sa rozhodol, že sa podelím so skúsenosťami a s popisom ako na to...  na domovských stránkach sportreportu Image

Obsah, montáž, prvé použitie
V balíku GPS Edge 705 som postupne vybaľoval samotný prístroj, hrudný pás pulzmetra, dva držiaky na bicykel – jeden na predstavec, jeden na rajdy, k tomu upínacie pásky a gumičky, USB kábel, nabíjačku do elektrickej siete,  CD a príručku.  Extra som si objednal snímač rýchlosti a kadencie, veď bez toho by som nemohol ani nasadnúť na bike.

Image Image


Prvé čo bolo, som dal nabíjať Edge, určite tým zvýšim výkon o 100%. A hor sa na montáž..
Upevnenie na bicykel bolo jednoduché pomocou sťahovacích pások .  Mal som možnosť voľby medzi upevnenie na predstavec (vybral som si pre to horský bicykel), alebo na riadidlá (cestný bicykel). U mňa rozhodovalo estetické hľadisko – skrátka na MTB sa prístroj krásne vynímal na predstavci.  Samotný prístroj sa nasúva na držiak do drážok zboku a je na konci aretovaný.  Montáž a demontáž prístroja je veľmi jednoduchá a počas môjho jazdenia som nezaregistroval žiaden náznak problému v stabilite a spoľahlivosti riešenia upnutia.

Snímač kadencie (ako voliteľné príslušenstvo) a rýchlosti je integrovaný a umiestňuje sa na zadnú vidlicu bicykla a magnet sa upína na kľuku. Tam som sa troška potrápil s rozbehaním keďže som nepoužil original magnet a tak som musel sa pohrať so vzdialenosťou medzi magnetom a snímačom. Odvtedy to fungovalo spoľahlivo. Integrovaným riešením senzora rýchlosti a kadencie je magnet snímača rýchlosti umiestnený na zadnom kolese. Najprv som aj rozmýšľal načo je mi senzor rýchlosti ale ten sa dá použiť na meranie veličín v prípade straty satelitných signálov. V prístroji sa dá nastaviť buď známa hodnota obvodu kolesa alebo to ponechať na tzv. autokalibráciu - teda číslo sa spočítava na náklade zberu dát z GPS.

Image Image


Edge 705 sa dá ovládať siedmimi tlačítkami a multifunkčným joystickom. Má v sebe Sirf3 GPS prijímač, barometrický výškomer s autokalibráciou podľa GPS, a je kompatibilný s ANT rádiovo komunikujucími fitness zariadeniami/senzormi  (pulzmeter, wattmeter, senzor kadencie). Interná pamäť je 512 MB a má MicroSD slot pre pamäťové kartičky pre mapy. Obsahuje  vstavanú nevyberateľnú batériu 1200mAh s prevádzkovou výdržou v štandardnom používaní minimálne 15 hodín. Tých 15 hodín závisí najmä od podsvietenia ale napr. aj od toho či sa používa routing – alias optimalizácia a návrh trasy k cieľu. Nabíja sa buď priloženou nabíjačkou alebo aj pripojením k PC. V tomto údaji je Garmin podľa mojich skúseností dosť reálny.

Edge je možné použíť aj ako navigácia do auta, ale skôr ako náhradné riešenie. Nemá hlasovú navigáciu ale len pípanie a zobrazuje tvar križovatky a smer ale má menší displej a je v aute z toho dôvodu ťažšie čitateľný než bežné GPS. 

Zasa na bicykli pôsobí ako veľký, ale to na prvý pohľad. Pri bežnej obsluhe za jazdy by som menší nechcel, inak by bola nečitateľná mapa. Pri tejto príležitosti chcem vyzdvihnúť  nízku hmotnosť (105 gramov) prístroja voči klasickým GPS čím je podstatne odolnejší voči vibráciám vystaveným za jazdy.  Predtým som jazdil s GPSMAP 60Csx a na cestnom bicykli na rozbitej asfaltke dostávala GPSka riadne zabrať. To je už pri EDGE história.

Po nabití nasleduje  prvé zapnutie a úvodné nastavenie (odporúča sa vykonať tento krok tam, kde je príjem GPS signálu a  s pripravenými senzormi). Prístroj sa  pokúsi spárovať  so senzormi (pulzmeter, kadencia, wattmeter…) – prípadne je možné toto vykonať aj neskôr. Potom si vyžiada údaje o používateľovi – Nastavenie domovskej zemepisnej polohy (ak chcem navigáciu domov), profil používateľa – pohlavie, vek,  hmotnosť..) , profily až troch bicyklov (hmotnosť bicykla, stav tachometra, senzory, voliteľný obvod kolesa). Pre znalých problematiky je vhodné nastavenie aj  pásiem srdcovej frekvencie prípadne rýchlostných zón, podľa ktorých môžem v budúcnosti plánovať tréningy. Takto nabitý a nastavený prístroj je pripravený na používanie.

Image Image


A prečo som vlastne chcel takýto prístroj?

Cieľom fitnes prístrojov je pomáhať športujúcemu človeku dosiahnuť lepšie výkony a fyzický stav. Základom býva pulzmeter a zobrazenie aktuálnych prípadne štatistických údajov na displeji prístroja priamo počas tréningu. Tie lepšie zariadenia sú schopné tieto informácie zaznamenávať do pamäte s možnosťou analýzy v počítači, a zároveň umožňujú pre používateľa si nastaviť tréningový plán a počas trénovania aj kontrolujú plnenie plánu a rôznou formou výstrah upozorňujú na prekročenie sledovaných parametrov. Z renomovaných výrobcov môžem spomenúť napríklad Polar, Suunto, Ciclosport a pod. Firma Garmin ako prvá k týmto vlastnostiam pridala aj GPS záznam pohybu – nečudo veď je primárne firma s GPS zariadeniami. Takto  si môže pozrieť trajektóriu dráhy po ktorej som sa pohyboval, prípadne akou rýchlosťou som kade šiel a aké úsilie musel vynaložiť počas tréningu.

S novým modelom EDGE705 Garmin pridal k týmto vlastnostiam aj funkcie bežne známe z klasických a mobilných navigátorov – mapy , navigácia či už podľa mapy alebo podľa už predtým prejdenej trasy, vyhľadávanie POI bodov, plánovanie trasy a samozrejme to všetko v spojení s klasickými funkciami fitnes prístrojov s ukladaním sa údajov do internej pamäte a možnosťou prezerania a analýzy neskôr. Takéto spojenie vytvorilo novú kvalitatívnu úroveň fitnes prístrojov ktoré sú určené na cyklistiku a ponúka širšie využitie zariadenia v bežnej praxi či už výkonnostnému športovcovi alebo nadšencovi.

Image Image


Na úvodné outro by to aj stačilo. V ďalšom článku popíšem základné správanie a ovládanie pri bežnom jazdení.

A zatiaľ si môžete pozrieť viac informácií na nasledujúcich internetových odkazoch

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=10885
http://forum.garmin.sk/textove-f13/recenzia-edge-7z5-t212.htm
http://navigovat.mobilmania.cz/Testynavigaci/AR.asp?ARI=113834

http://www.zive.cz/videa/sc-106/default.aspx?id_video=97

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Kärnten Radmarathon 2022

Cestná cyklistika 05-06-2022

Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...

Sereďmaratón 2022 alebo ako Sulík nenakúpil bezvetrie

Cestná cyklistika 23-05-2022

Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...

Po cestách SNP alebo Martinský cyklomaratón

Cestná cyklistika 01-09-2021

Od roku 2017 kedy som mal vážnu nehodu na biku som sa akosi nedostal na klasické cestné preteky s hromadným štartom. Prvý rok som sa dával dokopy, klúčna kosť sa zrastala len pomaly, tak som dal len r...

TACX NEO Motion plates, poznáte?

Športovec používa HW SW 10-04-2022

Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...

Rouvy minirecenzia

Športovec používa HW SW 11-02-2022

Priamo z Čiech prichádza aplikácia pre virtuálnu cyklistiku – Rouvy. Ponúka virtuálne jazdenie podľa reálnych trás a videí, ale aj rôzne druhy tréningov, skupinových jázd či dokonca pretekov...

TACX App minirecenzia

Športovec používa HW SW 11-02-2022

Ak si už zaobstaráte moderný trenažér tak ako ja, tak sa určite nezaobídete bez aplikácií, ktoré vám sprostredkujú virtuálne jazdenie, tréningy či online súťaže. A keďže mám trenažér TACX NEO2T, ...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

  Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.  

Propozície 2019 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 30-05-2019

Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdolať nástrahy tohto kopca.   Cyklistick...

next
prev