logosr

updated 6:12 PM, Jul 15, 2024 Europe/Bratislava

Garmin EDGE 705 recenzia - 1. časť - Predstavenie

  • Published in Športovec používa HW SW

Ešte voľakedy dávno sme raz aj spolu s kamošom Julom skonštatovali, že nás baví presné meranie zbytočných veličín. A to ma drží dodnes. Preto som dlhé roky bol vybavený polar pulzmetrami (Xtrainer, S710) – aj keď nie som žiaden reprezentant, od roku 2000 som prepadol GPS navigácii  - aj keď svoj kraj poznám, a v súčasných dňoch, keď ma už omrzel starý Polar som sa rozhodol že si kúpim úplnú novinku Garmin Edge 705 - cyklistický GPS športtester, či ako mu vynadať. A taktiež som sa rozhodol, že sa podelím so skúsenosťami a s popisom ako na to...  na domovských stránkach sportreportu Image

Obsah, montáž, prvé použitie
V balíku GPS Edge 705 som postupne vybaľoval samotný prístroj, hrudný pás pulzmetra, dva držiaky na bicykel – jeden na predstavec, jeden na rajdy, k tomu upínacie pásky a gumičky, USB kábel, nabíjačku do elektrickej siete,  CD a príručku.  Extra som si objednal snímač rýchlosti a kadencie, veď bez toho by som nemohol ani nasadnúť na bike.

Image Image


Prvé čo bolo, som dal nabíjať Edge, určite tým zvýšim výkon o 100%. A hor sa na montáž..
Upevnenie na bicykel bolo jednoduché pomocou sťahovacích pások .  Mal som možnosť voľby medzi upevnenie na predstavec (vybral som si pre to horský bicykel), alebo na riadidlá (cestný bicykel). U mňa rozhodovalo estetické hľadisko – skrátka na MTB sa prístroj krásne vynímal na predstavci.  Samotný prístroj sa nasúva na držiak do drážok zboku a je na konci aretovaný.  Montáž a demontáž prístroja je veľmi jednoduchá a počas môjho jazdenia som nezaregistroval žiaden náznak problému v stabilite a spoľahlivosti riešenia upnutia.

Snímač kadencie (ako voliteľné príslušenstvo) a rýchlosti je integrovaný a umiestňuje sa na zadnú vidlicu bicykla a magnet sa upína na kľuku. Tam som sa troška potrápil s rozbehaním keďže som nepoužil original magnet a tak som musel sa pohrať so vzdialenosťou medzi magnetom a snímačom. Odvtedy to fungovalo spoľahlivo. Integrovaným riešením senzora rýchlosti a kadencie je magnet snímača rýchlosti umiestnený na zadnom kolese. Najprv som aj rozmýšľal načo je mi senzor rýchlosti ale ten sa dá použiť na meranie veličín v prípade straty satelitných signálov. V prístroji sa dá nastaviť buď známa hodnota obvodu kolesa alebo to ponechať na tzv. autokalibráciu - teda číslo sa spočítava na náklade zberu dát z GPS.

Image Image


Edge 705 sa dá ovládať siedmimi tlačítkami a multifunkčným joystickom. Má v sebe Sirf3 GPS prijímač, barometrický výškomer s autokalibráciou podľa GPS, a je kompatibilný s ANT rádiovo komunikujucími fitness zariadeniami/senzormi  (pulzmeter, wattmeter, senzor kadencie). Interná pamäť je 512 MB a má MicroSD slot pre pamäťové kartičky pre mapy. Obsahuje  vstavanú nevyberateľnú batériu 1200mAh s prevádzkovou výdržou v štandardnom používaní minimálne 15 hodín. Tých 15 hodín závisí najmä od podsvietenia ale napr. aj od toho či sa používa routing – alias optimalizácia a návrh trasy k cieľu. Nabíja sa buď priloženou nabíjačkou alebo aj pripojením k PC. V tomto údaji je Garmin podľa mojich skúseností dosť reálny.

Edge je možné použíť aj ako navigácia do auta, ale skôr ako náhradné riešenie. Nemá hlasovú navigáciu ale len pípanie a zobrazuje tvar križovatky a smer ale má menší displej a je v aute z toho dôvodu ťažšie čitateľný než bežné GPS. 

Zasa na bicykli pôsobí ako veľký, ale to na prvý pohľad. Pri bežnej obsluhe za jazdy by som menší nechcel, inak by bola nečitateľná mapa. Pri tejto príležitosti chcem vyzdvihnúť  nízku hmotnosť (105 gramov) prístroja voči klasickým GPS čím je podstatne odolnejší voči vibráciám vystaveným za jazdy.  Predtým som jazdil s GPSMAP 60Csx a na cestnom bicykli na rozbitej asfaltke dostávala GPSka riadne zabrať. To je už pri EDGE história.

Po nabití nasleduje  prvé zapnutie a úvodné nastavenie (odporúča sa vykonať tento krok tam, kde je príjem GPS signálu a  s pripravenými senzormi). Prístroj sa  pokúsi spárovať  so senzormi (pulzmeter, kadencia, wattmeter…) – prípadne je možné toto vykonať aj neskôr. Potom si vyžiada údaje o používateľovi – Nastavenie domovskej zemepisnej polohy (ak chcem navigáciu domov), profil používateľa – pohlavie, vek,  hmotnosť..) , profily až troch bicyklov (hmotnosť bicykla, stav tachometra, senzory, voliteľný obvod kolesa). Pre znalých problematiky je vhodné nastavenie aj  pásiem srdcovej frekvencie prípadne rýchlostných zón, podľa ktorých môžem v budúcnosti plánovať tréningy. Takto nabitý a nastavený prístroj je pripravený na používanie.

Image Image


A prečo som vlastne chcel takýto prístroj?

Cieľom fitnes prístrojov je pomáhať športujúcemu človeku dosiahnuť lepšie výkony a fyzický stav. Základom býva pulzmeter a zobrazenie aktuálnych prípadne štatistických údajov na displeji prístroja priamo počas tréningu. Tie lepšie zariadenia sú schopné tieto informácie zaznamenávať do pamäte s možnosťou analýzy v počítači, a zároveň umožňujú pre používateľa si nastaviť tréningový plán a počas trénovania aj kontrolujú plnenie plánu a rôznou formou výstrah upozorňujú na prekročenie sledovaných parametrov. Z renomovaných výrobcov môžem spomenúť napríklad Polar, Suunto, Ciclosport a pod. Firma Garmin ako prvá k týmto vlastnostiam pridala aj GPS záznam pohybu – nečudo veď je primárne firma s GPS zariadeniami. Takto  si môže pozrieť trajektóriu dráhy po ktorej som sa pohyboval, prípadne akou rýchlosťou som kade šiel a aké úsilie musel vynaložiť počas tréningu.

S novým modelom EDGE705 Garmin pridal k týmto vlastnostiam aj funkcie bežne známe z klasických a mobilných navigátorov – mapy , navigácia či už podľa mapy alebo podľa už predtým prejdenej trasy, vyhľadávanie POI bodov, plánovanie trasy a samozrejme to všetko v spojení s klasickými funkciami fitnes prístrojov s ukladaním sa údajov do internej pamäte a možnosťou prezerania a analýzy neskôr. Takéto spojenie vytvorilo novú kvalitatívnu úroveň fitnes prístrojov ktoré sú určené na cyklistiku a ponúka širšie využitie zariadenia v bežnej praxi či už výkonnostnému športovcovi alebo nadšencovi.

Image Image


Na úvodné outro by to aj stačilo. V ďalšom článku popíšem základné správanie a ovládanie pri bežnom jazdení.

A zatiaľ si môžete pozrieť viac informácií na nasledujúcich internetových odkazoch

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=10885
http://forum.garmin.sk/textove-f13/recenzia-edge-7z5-t212.htm
http://navigovat.mobilmania.cz/Testynavigaci/AR.asp?ARI=113834

http://www.zive.cz/videa/sc-106/default.aspx?id_video=97

Add comment

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Trnava Rysy 2024

Cestná cyklistika 15-07-2024

Minulý rok som z účasti vycúval po tom, čo som na radare videl, že sa cez Slovensko presúva veľká dažďová fronta. A ja som si už dávno sľúbil, že ma nikto neplatí za to, aby som musel jazdiť aj v dažd...

Mondsee Radmarathon 2024

Cestná cyklistika 16-06-2024

Tieto preteky mi veľmi neprajú, pri 1. účasti pred milión rokmi som na piatom kilometri v daždi nedobrzdil kolíziu, tiež som skončil na zemi a s narazeným kolenom pálil domov. Pri 2. úč...

Leitha.Berg Radmarathon 2024

Cestná cyklistika 19-05-2024

Túto reportku som naozaj nechcel písať, pri 10-tej účasti sa už o dvoch 40 km okruhoch nedá vymyslieť nič nové, ale je dobrou zámienkou, aby som sa mohol pochváliť - mám svojho vlastného Edgara. ...

Optimálna zostava na cestný bicykel pre …

Športovec používa HW SW 31-07-2023

Pôvodne tento článok mal byť recenziou modelu Garmin Edge 840. Avšak som si uvedomil, že skutočný a zásadný zmysel moderného trénovania na bicykli nestojí na jednom zariadení. Tak popri odhalení ...

Garmin ClimbPro 2 darček pre vrchárov

Športovec používa HW SW 13-04-2023

Spolu s uvedením modelov Garmin Edge 840 a Garmin Edge 540 na trh, prišla zároveň aj nová verzia obľúbenej funkcie ClimbPro. Zatiaľ je len na týchto prístrojoch, ale čoskoro sa rozrasti...

Nová vlajková loď cyklopočítačov Garmin …

Športovec používa HW SW 17-03-2023

Koncom jari 2022 bol uvedený na trh najvyšší model Garmin Edge 1040. Oproti predchodcom bol v každej oblasti prepracovaný a ako nový majiteľ som vyskúšal, či sa z tohto modelu stala nová vlajková loď...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.  

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

  Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...

next
prev

Banner new