MTBO Pezinok 19.09.2004

• Published in Orientačné športy

Manálny autorouting19.9.2004 Pezinok Kučišdorfská dolina - Slovenský pohár v MTBO Pezinok 19.9.2004 10.kolo

Oproti včerajšku je horšie počasie a hmlisto.Dnes je ma programe voľný výber kontrol s hromadným štartom, to som ešte nešiel. Ivan si na mňa brúsi zuby, Roman Kučera špekuluje či má šancu udrieť. Dobre že Openkári ideme na koniec lebo inak by som nepochopil štart. Všetci sa zoraďuju do lajny kde na zem sa opačnou stranou položia mapy. Na pokyn ich každý zoberie, zoberie pero a zakresľuje svoj optimálny postup. Potom mapu treba dať rýchle do mapníka a vyraziť.

Keď som dostal mapu som bol trocha sklamaný. Dnes to nebude veľmi o orientovaní, akurát si vybrať ktorým smerom ten okruh prebehnem. Pozerám do mapy - v kopci je jedna kontrola zašitá tak tú skúsim brať v stúpaní keď bude viac času sledovať odbočky. Rozhodnuté - idem proti smeru hodiniek. Navyše cesta sa mi dosť kryje zo zelenou značkou a zjazd dolu bude dosť podobný tomu z Vezikuláku 2002. Zbalím mapu a vyrážam dakde v strede poľa. Ivan ide až po mne...
1 - ako vravím po zelenej značke po lesnej ceste nahor. idem opatrnejšie a sledujem kedz mám odbočiť vpravo. Zbadal som odbočku už zdiaľky a singletrackom stúpam k lampiónu. Mám ho
2 - pokračujem hore a vraciam sa na lesnú cestu. Snažím sa ísť čo najrýchlejšie. K odbočke na dvojku mi napomohol dáky biker ktorý odtiaľ práve odchádzal - mám ju.
3 - Plným tempom hore až po rozbočku lesných ciest - tam sa cesta zrovnáva ale nepridávam na tempe, nechcem premeškať odbočku. Orientujem sa podľa lúk po pravej ruje a nie veľmi presvedčivo som zamieril doľava strmo dolu. Nejako to už dlho trvá ten zjazd... ale našťastie sa na mňa usmeje lampión a mam trojku.
4 - No hej, a teray do tej strminy hore. Tak pomaly tlačím, načo sa ponáhľať, zásadnú chybu som ešte nespravil a tých desať sekúnd doženiem inde ak treba. Tesne pod vrcholom prichádza oproti Ivan. Keď ma zbadal tak sa netváril hepy... asi som pred ním. Konečne na lesnej ceste... doľava a po zvážnici. Plným tempom až po veľkú križovatku kde radšej okontrolujem postup. OK idem dobre, ďaľšia križovatka oproti mne ide trápiaci sa Roman a za ním kontrola
5 - tak a už len dolekopec. Pustím to naplno dolu až po križovatku ciest a potom trocha hľadám cestičku na kontrolu. Síce to nie je najkratší postup ale v zjazde som nič nestratil. Označujem
6 - a nešpekulujem, vraciam sa späť na pohodlnú lesnú, po včerajšku sa nenechám zlákať romantikou úzkych ciest. Navyše túto lesnú cestu pozná to pofičímmm - až som skoro prebehol kotrolu. Naveľa som zbadal odbočku a flekujem. Mám 6tku
Cieľ kategórie OpenCieľ - tak a teraz dozjazdovať až do Kučisdorfskej.... na mape sa mi marí mierny chaos s cieľom ale predpokladám správne a cvakám stovku teda poslednú kontrolu. Tak kde je ten cieľ? aka však je orámovaný stužkami a kužeľmi.
Idem teda si odpípat cieľ a tu počujem že prvý z open sa blíži k cieľu - žeby? Áno tentokrát som všetkým ušiel. Fajn. Ale nemal som z toho príliš veľkú radosť. Dva hlavné ťahy som poznal a predsa len to bolo orientačne príliš jednoduché.
Tak a teraz si počkám Ivana - a naozaj o pár minút značí poslednú kontrolu. Ale podruhé platí nováčkovskú daň a to som mu hovoril. Od poslednej kontroly do cieľa je cesta OZNAČENÁ. Ale on sa točí ako veverička a nevie kam má ísť. Už prišiel aj tretí na kontrolu. Robí to isté, mne je to už smiešne. Tretí sa chytil a ide do cieľa, zároveň aj Ivan. A teraz sa ako podelia v cieli? Rozhodca ukázal na súpera a tak Ivana posunul na tretie miesto.

Fajn tak ešte Roman. Ale ten nie je nadšený, nie je do rýchlosti takže prichádza o odsť neskôr ale ževraj sa mu páčila príroda;-)

Resumé
Vcelku ťažká dilema. Z Open kategórie som vyrástol, ale na veteránov ešte nemám tak asi keď budem ako tak vo forme budem musieť mužov. Len sa mierne obávam toho, aby ma to neprestalo baviť, keď to nebude mať konca. Ideál asi budú pre mňa asi verejné preteky. Ďaľšia vec je mapa - to pravé orechové je špeciálna MTBO mapa a najmä aktuálna, to má grády, na bežeckej to býva už lotéria. Však budúcnosť ukáže...