SportReport AŠK Pezinok
Log in
updated 6:58 AM CET, Jan 11, 2019

Jazdenie v háku za vozidlami

  • Published in Jazdí po cestách
Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

Určite si skoro každý všimol, že jazdenie v „háku“ za spolujazdcom, je menej náročné, ako si raziť cestu vzduchom sám. Z toho vyplývajú určité riziká, ktoré som napísal v inom článku. (Ako jazdiť v balíku.)

Inak je to však v jazdení za vozidlami. Našťastie nejde o vozenie sa za autami, ktoré uháňajú po ceste 90 km/h obec-neobec, všetko jedno. Ide skôr o pomaly jazdiace nákladné vozidlá, kamióny, autobusy, traktory, kombajny, V3S, bagrami.....
Riziká vyplývajú práve z „nespolupráce“ vodiča s cyklistom. Kým cyklisti si navzájom signalizujú problémy na ceste, s vodičmi nemôžu rátať. Preto neodporúčam jazdiť v tesnej blízkosti za vozidlami. Buď predbehnúť alebo sa nechať predbehnúť. Prípadne jazdiť s dostatočným odstupom tak, aby cyklista videl na cestu pred sebou a bezpečne včas zabrzdil.  Ďalšie riziká sú v tom, že si môžete neskoro všimnúť poškodenú cestu a tým si privodiť pád, alebo nemusíte stihnúť zabrzdiť.

Ďalšia vec, ktorá sa týka neskúsených cyklistov hrozí od nákladných áut s prívesom. Nepoznám presne štatistiky alebo príčiny, ale fakt je ten, že ak predbieha cyklistu kamión s vlečkou, stáva sa, že cyklista skončí pod kolesami vlečky. Prečo? Sú teórie, že prázdny priestor medzi kamiónom a vlečkou „vcucne“ cyklistu podtlak pod kolesá vlečky. Tiež je možné, že cyklista sa snaží rýchlo zaradiť za kamión, využiť tak vzduchový vak  a neuvedomí si, alebo sa neobzrie, či za sebou náhodou neťahá vlečku. Pochopiteľne sa tak dostane pod kolesá.
Problém veľkých áut vzniká aj pri bočnom vetre, keď je cyklista naklonený a auto mu „zoberie“ vietor. S neskúseným cyklistom to zatrasie alebo zmení jazdnú dráhu.

Ak cyklista chytá prudký veterný náraz, na to je dobré sa pripraviť. Ak je počuť že predbieha nákladné auto a vidieť oproti auto, radšej treba počítať s problémom. Je dobré predpokladať, že šofér nákladného auta podcení rýchlosť cyklistu a keď bude predbiehať, môže prípadná vlečka po prudkom zaradení ohroziť cyklistu. Odporúčam mať v tomto prípade po pravej ruke dosť priestoru na uhnutie (aj preto je jazda za krajnicou zradná). Je dobré prestať na chvíľu krútiť pedálmi a tak spomalením vytvoriť autu viac priestoru na predbehnutie.

Z týchto dôvodov sa nesnažte hákovať za autá.
Úspora v podobe rozrážania vzduchu autom nestojí za to riziko nehody. Koniec-koncov, dlhý a neprerušovaný rad áut už sám dokáže zmeniť tok vetra tak, že sa dá úplne v pohode jazdiť akoby v háku za cyklistom.

Pridať komentár

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Bilancovanie slovenského reprezentanta v Orientačnom behu 2018

Orientačné športy 04-01-2019

Je koniec sezóny a najvyšší čas bilancovať 2018 .Zhodnotenie:Sezónu 2018 som (Medard Féder Nml) začal ziskom titulu na MSR v hale v atletike na 3000m. Pokračoval som v pomerne úspešnými krosmi kde som...

Karpaťák 2018, alebo ako sa jazdí s Romanom

Cestná cyklistika 18-08-2018

Túto reportku som vôbec nechcel písať, z regulárnej trasy som prešiel možno tretinu, tak ani nie je veľmi o čom. Rozhodol som sa v tom momente, keď ma Roman utrhol z háku hneď na p...

Arlberg Giro 2018

Cestná cyklistika 30-07-2018

Veľký brat sa nepozerá, Veľký brat číta tento web a je poriadne škodoradostný hajzlík. Už v minulosti som mal pocit, že keď si z niekoho v reportke vystrelím, tak sa mi to v krátke...

Garmin Edge Explore – predurčený pre cyk…

Športovec používa HW SW 10-01-2019

  Garmin Edge Explore je zjednodušená a zmenšená verzia vlajkovej lodi Edge 1030 a je pokračovateľom línie cyklopočítačov s navigáciou v podobe modelov Edge Explore 1000 či...

Test Garmin Edge 1030 - 3. záverečná čas…

Športovec používa HW SW 16-09-2018

Pokročilejšie funkcie, trénovanie, tréningové plány, segmenty Najväčším pokrokom Garmin Edge 1030 voči predchodcom je v oblasti moderovaného tréningu a automatického merania  a vyhodno...

Test Garmin Edge 1030 - 2. časť

Športovec používa HW SW 14-08-2018

Navigácia a jazdenie podľa plánu Nemohla by to byť GPSka, keby nemala bohatú škálu navigačných možností a funkcií. Všetky tieto funkcie prebrala z bývalej vlajkovej lode Garmin Edge 1000 ...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 29-07-2018

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2018 dopadol nasledovne...  

Propozície 2018 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 21-03-2018

Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdolať nástrahy tohto kopca.   Cyklistick...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 22-07-2017

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Búrkový a dažďový ročník 2017 dopadol nasledovne...  

next
prev