BA - Jasná 2017

IMG 8411
Za ostatné roky sa mi nejakým zázrakom podarilo natočiť takmer 2x viac kilometrov ako po iné roky. Bolo mi však jasné, že roky, kilometre a hlavne váhu človek neoklame. Bol som však presvedčený, že maratón dám.

Hlásili zamračené počasie a čo som pozeral ráno predpoveď, tak to vyzeralo, že suchí celý deň určite nebudeme. Ale zase ak nie je príliš chladno, tak by to hádam nemalo až tak vadiť. Kúpil som si pre istotu aj ľahký blatník na zadné koleso lebo nemám rád mokrú prdel. Dostali sme v balíčku okrem bidónu aj návlek na prilbu. Cyklistický dres bol na tento špeciálny jubilejný ročník tiež špeciálny. Celorozopínací funkčný dres s dlhými rukávmi. Muži oranžový a babenky ružovučký.

IMG 8425

No nič. Na štarte vlhko ako mnohokrát predtým. Cesty však schli, takže sme vyrazili vo svižnom tempe do Tatier. Ja ako obvykle úplne vzadu a ako obvykle v harmonikovom tempe. Ale beriem to ako nutné zlo. Vzadu mi hrozí oveľa menšie nebezpečenstvo ako v strede balíka. Najmä ak viem, aký “materiál” sa v ňom pohybuje. Takisto som za celú svoju históriu čo jazdím túto akciu ešte nedostal defekt. Buď to všetci predo mnou “vyzbierajú” alebo sa tomu v pohode stihnem vyhnúť.

Po Kozárovce až na pár karambolov a defektov sa v podstate nič vážnejšie neudialo. Jednej cicušky som sa na R1 opýtal, či nemá náhodou sedlo trošku vysoko. Zdalo sa mi, že pri šliapaní vykonáva viac zbytočných pohybov ako by bolo vhodné.

Prestávka na Zubore nám prišla celkom vhod. Posilnili sme sa a vyrazili ďalej. Už za Žarnovicou nám bolo všetkým jasné, že dažďu neujdeme. Zo severozápadu nám križovala cestu doslova vodná stena. Za Bzenicou to do nás napálila plnou silou. Vo Vieske Ladomierskej sme boli z búrky vonku. Cesty suché, slniečko, mohli sme sa sušiť. Ako parádne nám teraz poslúžili nové dresy. Zdá sa, že sponzori vybavili nielen dresy a návleky ale aj tomu prislúchajúce počasie. Aby si tí nevďačníci na bicykloch na vlastnej koži overili, že to mysleli dobre. :-) Dres som mal z dažďa kompletne mokrý ale celkom nepochopiteľne mi v tom nebolo zima.

IMG 8427Než sme došli na daľšiu prestávku z Hronskou Dúbravou, stihol som už viac menej vyschnúť. Tretry nie. Tým to obvykle trvá dlhšie ale aspoň sme si s Milanom vymenili ponožky. Za suché, nie medzi sebou. ;-)

Nasledovný postup na BB bol presne v očakávaní hnusného bočného protivetra. Ťahačov vpredu to dosť dlho bavilo makať 30km/h ale pred BB konečne zvoľnili. :-)

Na Donovaly som sa ešte pred Motyčkami musel zastaviť na cikpauzu a posilniť, lebo sa nejako ozývala kríza. A to kopec ešte ani poriadne nezačal. Ale nebol som na tom tak zle ako početná skupinka cyklistov, ktorých som utrhol ešte v BB. Nakoniec som skončil v osvedčenom tempe, ktoré som nezabudol ešte z čias, keď som jazdieval Maratona dles Dolomites. Strojové a pravidelné tempo, hoci aj na poštárovi. V žiadom prípade nezastavovať. A podarilo sa.

IMG 8428
V reštike nám dali jedlo medzi poslednými hoci sme poslední určite neboli. Obsluha asi nestíhala sledovať kto tam len tak sedí a kto čaká na poživeň. Hlavne že nás už naháňali, nech už ideme, že sa čaká len na nás. No dobre, ale my tiež čakáme na obed. :-)

Konečne ho doniesli. Doslova ale doslova sme ho nahádzali do seba a utekali sa vyštafírovať na zjazd. Tak ale ako som sa klepal od zimy, to už dávno nebolo. :-)

Zjazd bol celkom v pohode. Valili sme to do RK ako lavína bez harmoniky šúsom dole. Počas presunu do LM začalo nebadane po kvapôčkách mrholiť. V Demänovskej doline čoraz hustejšie až sa to nakoniec zmenilo na slabý dážď. Ale to som bol už v cieli kde ma čakal Milan a jeho polovička Ivana, ktorá nám robila support.

Návrat Jasná - Bratislava

Včera som jazdil tak, aby som bol schopný sa vrátiť po vlastnej osi domov. Batoh som odložil u Milana a vydal som sa s partiou na návrat. Väčšinu som poznal, keďže som s väčšinou z nich už minimálne raz išiel. No ale vtedy boli menej natrénovaní ako teraz. Teraz išli ako keby chceli byť už o 15 doma v BA. :-)

Kým sme išli po rovine, viac-menej som stíhal. Stačil však trošku väčší kopček a ušli mi, hnusáci. Nazad sme išli cez Martin, Vrícko, Prievidzu, Partizánske, Hlohovec, TT.

Bol som rád, že som si už nezobral včerajší dres ale normálny letný. O 8 hodine sme boli v BA.